På Nettet ligger den en række frit tilgængelige oplysninger om virksomheden og dens ejere og ledelse, som banken og dine forretningsforbindelser allerede bruger – på godt og ondt.

De data man kan finde om din virksomhed er bagudrettede og mange gange hentet ved hjælp af ‘scraping’, dvs. at en maskine har indhentet alle oplysningerne på nettet uden et menneske har kigget det igennem. Det siger sig selv, at disse informationer ikke nødvendigvis repræsenterer din virksomhed godt nok.

Står du i en situation hvor du søger finansiering enten fra banken eller investorerne, vil disse informationer være de første som investor finder frem til. Men de kan ikke fra disse åbne kilder læse sig til den underliggende historie, eller til virksomhedens potentiale. Når du skal vurderes på om din virksomhed har et fremtidigt eksistensgrundlag, eller hvordan dine budgetterede indtægter pludselig falder, har du brug for at fortælle den gode historie i en professionel dokumentation.

 

Du er den bedste til at fortælle historien om din virksomhed

 

Derfor er det vigtigt at virksomheden får mulighed for at fortælle den rigtige historie: Den der fortæller om baggrunden for de regnskabsmæssige resultater. Den der fortæller om de fremtidige muligheder din virksomhed står overfor.

Det er ikke altid at en virksomhed giver sig tid til at skabe denne dokumenterede fortælling, men vores erfaring er, at det i høj grad kan betale sig.

For det første virker det meget professionelt at virksomheden selv har tænkt over alle de emner, som en investor kunne finde på at spørge om. For det andet giver det dig en mulighed for at fortælle om det fremtidige potentiale, og ikke mindst: at kunne dokumentere det.